Uydumarket Banner  

Gösterilen Mesajlar: 9 mesajdan 1 ile 9 arası

Konu: sürekli aynı saatte internet kesilmesi

  1. #1
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    13-11-2006
    Mekan
    35 İzmir
    Mesajlar
    1,430
    Üye No
    283932

    sürekli aynı saatte internet kesilmesi



    selamlar akrabamda superonline adsl var ve her gün akşam 6 gece 12 arası internet kesiliyor saatini hiç şaşırmaz saniye saniyesine modemi değiştirdim kabloları yeniledim swiç iptal edip tek kablo denedim ama malesef olmadı modemin üzerinde adsl ve ethernet ışığıda yanıyor ve ip numarasıda alıyor ayrıca modeme bağlı bütün cihazlatrında bağlantısını kestim tek cihazdanda kontrol ediyorum olmadı müşteri hizmetlerinde arıza kaydı oluşturduk ama kaç gün oldu sonuç çıkmadı sizce nedir bunun sebebi

  2. #2
    Senior Member
    Giriş Tarihi
    05-01-2010
    Mekan
    41 Kocaeli
    Mesajlar
    853
    Üye No
    519573

    Alıntı Orijinal Mesaj Sahibi xxakrep Mesajı Göster
    selamlar akrabamda superonline adsl var ve her gün akşam 6 gece 12 arası internet kesiliyor saatini hiç şaşırmaz saniye saniyesine modemi değiştirdim kabloları yeniledim swiç iptal edip tek kablo denedim ama malesef olmadı modemin üzerinde adsl ve ethernet ışığıda yanıyor ve ip numarasıda alıyor ayrıca modeme bağlı bütün cihazlatrında bağlantısını kestim tek cihazdanda kontrol ediyorum olmadı müşteri hizmetlerinde arıza kaydı oluşturduk ama kaç gün oldu sonuç çıkmadı sizce nedir bunun sebebi
    Merhaba,

    Bu kesinti olduktan sonra hemen cihazınız tekrar ip alıp internete bağlanıyor mu? Yoksa kesinti birkaç dakika ya da daha fazla uzun sürüyor mu?

    Eğer cihaz yeni ip alıp tekrar internet bağlantınız devam ediyorsa bilin ki bu durum Turkcell Superonline şirketinin akn kotanızı kontrol etmek amacıyla bilerek ve otomatik olarak yapılmış bir kesintidir, zira sistemleri ip numrası değiştikten sonra mevcut indirme kotanızı görüyor ve kontrol ediyor.

    Aynı şirketin fiberini kullanırken de genelde geceleri dört beş günde bir hızım 3 mb a düşse bile bazen gece birde bazen gece üçte internetim otomatik olarak bağlantım kopuyor yeni ip aldıktan sonra tekrar nete girebiliyorrdum ki zira siz bu konuda çok şanslısınız çünkü fiber de iki cihazla ilk cihaz ONS adı verilen fiber kablonun ilk girdiği ve güçlendirme yapılarak data modeme gidecek şekilde dönüştürülerek ethernet kablosuyla hazır hale getirilerek ondan sonra modeme gidip modem de sinyal alıp sisteme bağlanıp online olduktan sonra ip alıp nete girebildiğimizden internete bağlanmam bazen 5 dakikayı buluyordu minumum 4 dakika oysa ki adslde bu süre santrale yakınlığınıza ve cihazınızın marka modeline göre 30 saniyeye kadar düşebilmektedir.

    Örneğin ben şu an Vodafone Supernet kullanıyorum maksimum 70 - 80 saniye de bazen 1 dakikayı bile bulmuyor nete bağlanabiliyorum sırf bu yüzden Turkcell Superonline a gıcık kaptığımdan da fiberi kapatıp adsl e geçtim zira insanı çok uyuz ediyor, dört beş dakika gece de olsa tam oyun oynarken film izlerken bağlantınızın gitmesi ya da dosya indirirken netinizin kopması çok sinir bozucu bana isterlerse 1000 mb hız versinler bunu kesintisiz ve stabil vermediklerinden sonra ne yapayım ben onların internetini, şu an Vodafone Supernet de modemimi aç kapa yapmadığım sürece çok nadiren otomatik olarak geceleri ip bağlantım kopuyor ve ip numaram değişiyor, zira ilgili ip numarasının değişerek akn kontrolü tüm santrallerde ve iss lerde mevcuttur, bu böyle biline, kolay gelsin...

  3. #3
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    13-11-2006
    Mekan
    35 İzmir
    Mesajlar
    1,430
    Üye No
    283932

    Syn rapitra saat akşam 6 oldumu gece 12 ye kadar hiçbir şekilde internete girilmiyor adsl ve ethernet ışığı yanıyor ip alıyor ama internete girilmiyor modem değişti kablo kontrolü yapıldı sonuç aynı ve az önce servis geliyor demiş sıkıntı yok sizin kabloda sıkıntı var deyip salmışlar başından zaten o saatler haricinde internet çalışıyor kablo iptal edip kontrol yaptım ama o saatlerde internet erişimi yok tahminim merkezden kaynaklı ama gelde servise anlat düzgün kontrol etmiyorlar ki

  4. #4
    Senior Member
    Giriş Tarihi
    05-01-2010
    Mekan
    41 Kocaeli
    Mesajlar
    853
    Üye No
    519573

    Alıntı Orijinal Mesaj Sahibi xxakrep Mesajı Göster
    Syn rapitra saat akşam 6 oldumu gece 12 ye kadar hiçbir şekilde internete girilmiyor adsl ve ethernet ışığı yanıyor ip alıyor ama internete girilmiyor modem değişti kablo kontrolü yapıldı sonuç aynı ve az önce servis geliyor demiş sıkıntı yok sizin kabloda sıkıntı var deyip salmışlar başından zaten o saatler haricinde internet çalışıyor kablo iptal edip kontrol yaptım ama o saatlerde internet erişimi yok tahminim merkezden kaynaklı ama gelde servise anlat düzgün kontrol etmiyorlar ki
    Sana ne olduğunu o zaman anlatayım, benzer durumu 2011 yılında smile (?) adsl yani d.smart.net kullanırken ben de yaşıyordum. Bulunduğum yer Küçükçekmece Atakent mahallesi Avrupa Konutlarının hemen yanı bölgenin altyapısı muazzam be yaklaşık 2 yıl oturdum düşün bir kere bile elektrik dahi hiç kesilmedi amma adsl de durumlar patlak mahalle çok kalabalık ve Atakent merkezde santral yok en yakın bir komşu mahallede var oradan portlar ve ayarlamalar yapılıyor, saha dolapları eski beyaz vdsl dolaplar yok sonuç 1 mb hızı bile İstanbul' un göbeğinde alamadım, bağlantım her gece sektirmeden tam saat 20:00' da otomatik olarak sürekli kopup geliyordu bağlantı olsa bile nette google sayfası bile açılmıyor du, ilk önce direkt topu bana attılar kablolarınızda oksitlenme vardır, telefon prizinizde sıkıntı vardır, vardır da vardır, elektrikçi çağırdım hatlarda sorun yok ama yine de telefon prizini değiştirdik, prizden direkt modeme en iyi kaliteli çok kısa telefon kablosuyla modeme ve splitttere hat verdik, sonuç biraz düzeldi gibibağlantı hızı iyileşti ama yine akşam oldu mu bağlantı gidiyor, en sonunda Kasım ayında başlatmış olduğum abonelik hizmetinin 3. ayında benim santralimi değiştirdiler zaten 1 mb hız isitiyorum o kadar beni daha uzağa ama yoğun olmayan bir santrale portumu açtılar işte ondan sonra durum değişti, bağlantımın çok nadiren koptuğunu hatırlarım.
    Demek istediğim şu an kesin olarak senin 8 mb a varan hızda internet servisi aldığını düşünürsek pratikte bu dediğimi yaparlar ama teorikte doğal olarak hızın giderek düşür, bunu göz önüne alırsan benim bağlantım kopmasın ama yavaş da olsun bence hiç olmamasından daha iyidir internetim olsun diyorsan bu seçeneği göz önünde bulundurabilirsin en önemlisi de yoğunluk kesinlikle ilgili santralde çok önemli şöyle ki;

    İstanbul' da bulunduğum yerde adsl de ulaşılabilir hız akşam saatlerinde ilgili değerler korkunç derece de düşerken, şu an İzmit' de bulunduğum mahallede hemen herkes Superonline fiber kullandığından adsl kullanan sayısı son derece azken hemen hemen her aparta-manda maksimum bir ya da iki kişi, bağlantı hızım günün her saati aynı ve adsl den modem den kontrol ediyorum ulaşılabilir hızları misal gündüz 22700 kbps iken gece taş çatlasa 22100 lü değerlere kadar düşüyor çoğu zaman aşağı yukarı 40 - 50 değer oynayıp gidiyor hiçbir sorun yok ve inanmıyacaksınız ama şu an fiber kullanan ağbim var onun netinde özellikle hafta sonları ciddi bir yavaşlama söz konusu onun hızı 3 mb a düştükten sonra benim de ay sonunda 3 mb hıza indi ama benim netim daha iyiydi. Demek istediğim bağlantı türünüz ister fiber ister adsl ister kablonet olsun, internete çıkış yaptığınız bant yurt dışı çıkışlar talebi karşılayacak derecede dengeli gitmezse bir yerde patlar netiniz günden güne yavaşlar. Turkcell Superonline da tam da tahmin ettiğim gibi oldu, günden güne abone sayıları arttı ama eminim bant genişliklerini buna paralel arttırmadıklarından 4 yıla yakın fiber kullandım her geçen yıl net giderek daha ağırlaştı cihazım daha yavaş ip almaya başlamıştı.

    Bilgilerinize...

  5. #5
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    13-11-2006
    Mekan
    35 İzmir
    Mesajlar
    1,430
    Üye No
    283932

    Şu an saat 6 ve internet gitti gene müşteri hizmetlerini arayıp en sert şekilde konuşmak gerekir port mutlaka değişmesi gerekir adam gibi işini yapsınlar illa içerde sorun var diye tuttururlarsa beb para vereyim gelsin o saatte yapsınlar kabloyu değiştirsinler bakalım ne cevap verecekler

  6. #6
    Senior Member
    Giriş Tarihi
    05-01-2010
    Mekan
    41 Kocaeli
    Mesajlar
    853
    Üye No
    519573

    Alıntı Orijinal Mesaj Sahibi xxakrep Mesajı Göster
    Şu an saat 6 ve internet gitti gene müşteri hizmetlerini arayıp en sert şekilde konuşmak gerekir port mutlaka değişmesi gerekir adam gibi işini yapsınlar illa içerde sorun var diye tuttururlarsa beb para vereyim gelsin o saatte yapsınlar kabloyu değiştirsinler bakalım ne cevap verecekler
    Komşularınızda da aynı sorun varsa bilin ki santral kaynaklı yoksa eğer sorunun sizin ev tesisatıyla ilgili olması ihtimali çok yüksek ama kesin değil çünkü emin ol sizin portunuz aktif santraliniz de çok önemlidir.

  7. #7
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    13-11-2006
    Mekan
    35 İzmir
    Mesajlar
    1,430
    Üye No
    283932

    Syn rapitra cevaplar için teşekkürler hafta sonu bütün tesisatı yenileteceğim bakalım ne olacak

  8. #8
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    13-11-2006
    Mekan
    35 İzmir
    Mesajlar
    1,430
    Üye No
    283932

    Arıza çözüldü kendim yaptım sorun dış tesisattaydı merkez kutudan gelen kablo yaklaşık 2 metreydi kapıya kadar ordanda içeri gelen kablo ile birleştirilmişti kontrol ettim uçları hepsi pas tutmuş yenilettim düzeldi servis oraya kadar geldi sadece 2 metrelik kutudan gelen kablonun ucunu yenilese çok zordu sanki

  9. #9
    Senior Member
    Giriş Tarihi
    05-01-2010
    Mekan
    41 Kocaeli
    Mesajlar
    853
    Üye No
    519573

    Alıntı Orijinal Mesaj Sahibi xxakrep Mesajı Göster
    Arıza çözüldü kendim yaptım sorun dış tesisattaydı merkez kutudan gelen kablo yaklaşık 2 metreydi kapıya kadar ordanda içeri gelen kablo ile birleştirilmişti kontrol ettim uçları hepsi pas tutmuş yenilettim düzeldi servis oraya kadar geldi sadece 2 metrelik kutudan gelen kablonun ucunu yenilese çok zordu sanki
    İlgili ekip telekom santral ekibidir, ilgili sokağındaki telefon kutusu ile apartmanındaki kutuya bağlantı yapar, kutudan hat çeker o kadar, ondan sonra elektrikçi çağırın der, elektrikçi de o hattı kabloyu yalnızca apartman kutusunda senin evine gelen dairene ait kısma bağlantıyı yapar, bir de hatta sinyal gelip gelmediğini kontrol eder, telekom ekibiyle ben daha önce konuştum rica ettim, bir kabloyu bağlayacaksınız o kadar dedim, şayet ttnet kullanıcısı olsaydınız yardımcı oluruz dediler ama Vodafone bu iş için bize para vermiyorlar birşey yapamayız dediler, siz kablo değişikliğinden bahsetmişiniz bırakın değişikliği çektikleri kabloyu ilgili kutudaki kabloya bile bağlamıyorlar ne yazık ki...

    Eve gelen elektrikçi yalnızca 10 - 15 saniyede kabloyu kutuya bağladı, sinyali kontrol edip işini bitirmesi de maksimum 7 - 8 dakika sürdü, isteseler yaparlar yardımcı olurlar ki ben onların emeklerini de sahipsiz bırakmayacaktım mutlaka bahşis de verecektim olmadı, olamadı, elektrikçiye 35 lira verdik ekstradan yalnızca o kadar, bu işler sıkıntı anlayacağınız bir o kadar da sinir bozucu ama canınızı sıkmayın, üzmeyin kendinizi...

    Şu an bağlantınızda bir sorun olmayıp sorununuzun da çözülmesine çok sevindim, geçmiş olsun...
    Düzenleyen rapitra : 15-02-2016 at 19:21

  10. Merih Banner Alt

Gönderme Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuda cevap yazamazsınız
  • Eklenti yapamazsınız
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
  •  
  • BB Kodları Açık
  • Smiley'ler Açık
  • Resim Kodları Açık
  • Video Kodları Açık
  • HTML Kodları Kapalı