Uydumarket Banner  

Gösterilen Mesajlar: 2 mesajdan 1 ile 2 arası

Konu: Numara taşınması hakkında bilinmesi ve yapılması gerekenler

  1. #1
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    07-08-2004
    Mekan
    44 Malatya
    Yaş
    51
    Mesajlar
    3,058
    Üye No
    22587

    Numara taşınması hakkında bilinmesi ve yapılması gerekenler



    Turkcell den taşındım :) belki arkadaşlara gerekli olur.


    NUMARA TAŞINMASI HAKKINDA BİLİNMESİ VE YAPILMASI GEREKENLER

    1-Numarasını taşımak isteyen bir tüketici nereye başvurmalı?
    Sadece geçmek istenilen operatöre başvurmak yeterlidir. Geçmek istenilen operatör tüketici adına işlemleri yürütecektir.
    2-Numara taşıma başvurusundan önce tüketicinin, son görüşmelerine ait borcunu kapatmak için mevcut operatörüne gitmesi gerekmiyor mu ?
    Hayır. Son tahakkuk dönemine ait faturayı eski operatör tüketiciye gönderecektir. Faturayı alan tüketici ödemeyi yapabilir.
    3-Başvuruda hangi bilgiler istenecek ?

    A-Bireysel aboneler;
    - T.C. Kimlik numarası ve geçerli bir kimlikle başvurmalıdır.
    - Eğer, ad veya soyad herhangi bir nedenle değişmişse buna ilişkin kanıtlayıcı belge sunulmalıdır.
    Başvuru formunda;
    - Taşımak istenilen telefon numarası,
    - T.C. Kimlik No,
    - Ad, Soyad,
    - Baba Adı,
    - Doğum Yeri,
    - Doğum Yılı bilgilerinin mutlaka doldurulması istenecektir.

    B-Kurumsal aboneler;
    - Ticaret Unvanı ve
    - Vergi Numarası bilgisi ile başvurulmalıdır.
    Tüketici adına bir başkası başvuru yapacaksa, başvuru yapacak kişi adına düzenlenmiş noter onaylı vekaletname gereklidir.

    4-Başvuru sırasında ne tür işlemler yapılacak ?
    Başvuruda tüketiciye verilen başvuru formu doldurulup imzalanmalıdır. Formda tercih edilen numara taşıma zamanı aralığı da işaretlenmelidir.
    Numara taşıma işleminin yapıldığı tarihten geçerli olacak şekilde, geçmek istenilen operatörle abonelik sözleşmesi imzalanmalıdır.
    Tüketici, bu operatöre ait yeni SIM kartı alacaktır. Ancak SIM kartı hemen aktif olmayacak, taşıma işlemi tamamlanıp, tüketiciye yeni operatör tarafından bildirilen zamanda aktif olacaktır. Tüketiciye bildirilecek taşıma işleminin olacağı gün/saate yeni SIM kartı telefona takılacaktır.
    5-Numara taşıma için ücret ödenecek mi?
    Geçmek istenilen operatöre bağlıdır. Ücretsiz olabilir.
    6-Başvurudan ne kadar süre sonra yeni operatöre geçilecek?
    Azami 6 gün içinde geçilmiş olacaktır.
    7-Geçmek istenilen operatör tüketici adına mevcut operatörle ne tür işlemler yürütecek?
    Geçmek istenilen operatör tüketiciden aldığı başvuru formunu ve bilgileri mevcut operatöre doğrulama amacıyla elektronik ortamda, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nda bulunan Numara Taşıma Sistemi (NTS) üzerinden gönderecek. Bu sistemden verileri alan mevcut operatör, bilgileri kontrol edip onay veya ret cevabını NTS üzerinden geçmek istenilen operatöre bildirecek.
    8-Tüketici, numara taşıma için başvurdu. Mevcut operatör ile abonelik sözleşmesini iptal ettirmek için ne yapması gerekiyor ?
    Numara taşıma başvurusu, aynı zamanda mevcut operatör ile olan sözleşmenin iptali başvurusu niteliğindedir. Tüketicinin iptal için mevcut operatöre gitmesine gerek yoktur. Taşıma işlemi gerçekleştiğinde, eski abonelik sözleşmesi otomatik olarak iptal olacaktır.
    9-Kullanılan telefon numarası başka biri adına kayıtlı. Tüketici, bu numarayı taşımak için başvuruda bulunabilir mi?
    Hayır. Başkasının adına kayıtlı bir numarayı taşımak için başvurulamaz. Abonenin kendisi veya noter onaylı vekalet verdiği kişi başvurabilir.
    10-Numara taşıma başvurusu sırasında isim değişikliği yapılabilir mi?
    Eğer numaranın tüketici adına kayıtlı olması isteniliyorsa, önce mevcut operatöre gidip aboneliği tüketici üzerine almak gerekmektedir. Bu işlem tamamlandıktan ve abonelik tüketici adına yapıldıktan sonra, geçmek istenilen operatöre başvurulabilir.
    11-Tüketici, başvuruda bulundu. Numaranın taşınmama ihtimali var mı?
    Aşağıdaki durumların olması halinde başvuru reddedilir.
    1) Numara başka bir aboneye aitse,
    2) Mevcut operatöre yapılmış ve devam eden numara değişiklik başvurusu varsa,
    3) Verilen kimlik bilgilerinin, kimlik bilgisini ispat edemeyecek nitelikte yanlış veya eksik olması halinde,
    4) Bu numaraya ait başlatılmış ve devam eden başka bir taşıma işlemi varsa.
    Bu durumda, tüketiciye başvuruda bulunduğu operatör tarafından talebinin reddedildiğine dair bilgi gerekçesi ile birlikte verilecektir.
    12-Tüketici, yeni SIM kartı ne zaman telefona takacağını nasıl anlayacak?
    Numaranın fiilen ne zaman taşınacağı, başvuru yapılan (geçmek istenilen) operatör tarafından tüketiciye SMS, e-posta veya vb. bildirilecektir. Belirtilen zamanda eski SIM kartı çıkarıp, yeni SIM kart takılacaktır. Hat belirtilen zamanda açılmış olacaktır. Hat yeni operatörde açıldığında, ekranda operatörün adı görülecektir.
    13-Yeni SIM kart başvuru esnasında alınıyor. Numara taşınmazsa ne olacak ?
    Numara taşınmazsa, yeni SIM kart aktif olmayacak, mevcut operatörde de hat kapatılmayacaktır. Mevcut (eski) SIM kart ile mevcut operatörden hizmet almaya devam edilecektir.
    14-Numara taşıma işlemi sırasında haberleşme kesintisi olacak mı?
    Numaranın eski operatörde kapatılması, yeni operatörde açılması işlemi sırasında ortalama 15 dakika kesinti olabilecektir.
    Söz konusu işlemin hangi saat aralığında (Saat aralıkları : 08.00-16.00, 16.00-24.00, 00.00-08.00) yapılacağını tüketici, başvuru sırasında dolduracağı formda işaretleyecektir.
    15-Tüketici, numara taşıma için başvurdu ama vazgeçmek istiyor. Ne yapmalı?
    Numara taşıma için başvurulan operatöre tekrar giderek tüketici, başvurusundan vazgeçtiğine dair iptal formu dolduracaktır. Ancak, başvuru iptali, geçmek istenilen operatörden tüketiciye taşıma zamanı bildirimi gelmeden evvel yapılabilir. Bu bildirim geldikten sonra vazgeçme hakkı yoktur. Numara taşındıktan sonra, eski operatöre tekrar taşıma işlemi yapılabilir.
    16-Tüketici, taşınan numaraları nereden öğrenebilir?
    adresinden hem taşınmakta olan numara hakkında bilgi, hem de taşınan numaralar öğrenilebilecektir. Ayrıca, işletmecilerin internet sayfalarında taşınan numaralara ilişkin bilgi yer alacaktır.
    17-Artık numaradan hangi operatör olduğu anlaşılmayacak. Tüketici, taşınan bir numarayı aradığını nasıl anlayacak?
    Şebeke içi iken taşıma sonrasında şebeke dışı olan numaralara yapılan aramalarda çağrı başlangıcında uyarı tonu verilecektir. Bu uyarı numaranın, tüketicinin abone olduğu operatörde olmadığını belirtecektir.
    18-Taşınan bir numaraya doğru gönderilen SMS öncesinde, numaranın taşındığına dair bir uyarı olacak mıdır ?
    Bununla ilgili belirlenen bir uyarı şekli yoktur. Zira, genel olarak uyarı tonu gibi tedbirler, şebeke içi ve dışı tarifelerin çok farklı olduğu durumları kapsamaktadır.
    19-Bir numara için kaç defa taşıma yapılabilir ?
    Halihazırda bir sınır yoktur. Ancak, gerekli olması halinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından sınır konulabilecektir.
    20-Faturalı hat abonesi ön ödemeli hat veya ön ödemeli hat abonesi, faturalı hat abonesi olarak başka bir operatöre taşınabilir mi ?
    Evet.
    21-Kullanılmayan bedava kontörler, kampanyalar vb. Numara taşındığında yeni operatöre geçecek mi ?
    Bu konuda Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından konulmuş bir zorunluluk yoktur. Yeni operatör isterse size bu konuda kolaylıklar sağlayabilir.
    22-Telefon numarası tüketicinin rızası olmadan başka bir operatöre taşınması mümkün mü ?
    Islak imzalı başvuru olmadan taşıma işlemi başlatılamaz. Tüketicinin rızası olmadan bir işlem yapılmış ise, bunun ispatı halinde taşıma işlemi ne aşamada olursa olsun iptal edilir. Taşıma işlemi gerçekleşmişse geri taşıma işlemi yapılır.
    23-Verici işletmecinin numara taşıma sürecinde aboneyle irtibata geçip, aboneyi taşınabilirlik talebinden vazgeçirme imkanı var mı?
    Numara Taşınabilirliği Yönetmeliği uyarınca, işletmeciler, numara taşıma işlemi sırasında elde ettikleri bilgileri, ilgili abonenin numara taşıma konusundaki talebini geri alması ya da bu talebi ertelemesi amacıyla kullanamaz.
    24-Kullanılan telefonun abonesi olan kişi vefat etti. Bu durumda numara nasıl taşınabilir?
    Bu durumda, öncelikle ölen yakın için mahkemeden veraset ilamı alarak mevcut operatöre başvurmak gerekmektedir. Buna göre mevcut abonelik sözleşmesi feshedilecek ve akabinde tüketici ile yeni bir abonelik sözleşmesi imzalanacaktır. Yeni abonelik yapıldıktan sonra, geçmek istenilen operatöre numara taşıma başvurusu yapılabilir.
    25-Taşıma başvurusunda yaş sınırı var mı?
    Abonelik sözleşmesi imzalanırken kişinin reşit olması gerektiğinden 18 yaşından küçüklerin taşıma başvurusunda bulunma olanağı bulunmamaktadır.
    26-Mevcut operatörle süreli bir sözleşme var. Bu durumda, sözleşme süresi sona ermeden başka bir operatöre numara taşınabilir mi?
    Mevcut operatörle süreli bir sözleşme olması numara taşıma için engel değildir. Tüketici istediği operatöre numarasını taşımak için başvuruda bulunabilir. Ancak, mevcut operatörle olan söz konusu sözleşmede yer alan hükümler çerçevesinde tüketici, yükümlülüklerini ayrıca yerine getirmelidir.

  2. #2
    New Member
    Giriş Tarihi
    20-09-2012
    Mekan
    06 Ankara
    Yaş
    45
    Mesajlar
    13
    Kan Grubu
    0 Rh ( + )
    Üye No
    583869

    bilgileri için teşekkürler bana bu bilgiler lazım dı


Gönderme Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuda cevap yazamazsınız
  • Eklenti yapamazsınız
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
  •  
  • BB Kodları Açık
  • Smiley'ler Açık
  • Resim Kodları Açık
  • Video Kodları Açık
  • HTML Kodları Kapalı