Merhaba;
Nokia 5800 kullanıcısıyım. Telefonum garantili (Mart 2010). Aynı hatadan dolayı üç farklı zamanda Nokia share tarafından İstanbul’a teleservise e gönderildi.(Gerekçe olarak artık Nokia bu telleri illerdeki servislere tamir ettirmiyor direk İstanbul’a istiyor dediler). Üç aydır telefonum servise üç defa gitti bir gün bile kullanamadım.

Telefonum aynı hatayı 3. defa verdiğinde teleservice telefonumu değiştirmiş (SWAP) olarak.

Nokia share e değişim telefonu geldiğinde; telefonu istemediğimi, fatura bedelini istediğimi söyledim. Böyle bir şeyin olamayacağını söylediler. Gerekçe olarak da zaten aynı hatayı 3. defa yaptığında telefonumun değiştirildiğini söylediler. Ben değişim değil fatura bedelini istiyorum tüketici haklarına göre bu benim seçimim Nokia nın değil dediğim zaman kadının suratında pis bir sırtarma oldu. Boşa uğraşmayın telinizin fatura bedelini alamazsanız sizin elinizde aynı hatayı yaptığına dair iki belge var. Üçüncü belge burada bu belgeyi alabilmek için telefonu almanız gerekli, telefonu aldığınız zaman da matbu olarak şu kağıdı imzalamanız gerekli dedi. Matbu kağıtta da yeni değişim telefonunu aldığımda eski telefonumla ilgili her hakkımdan vazgeçiyorum tarzında yazılıydı.

Benim elimde 2 defa aynı hatayı verdiğine dair belge var, ancak 3 defa aynı hatayı yaptığına dair belgeyi Nokia share vermiyor… Telefonunuzu alırsanız veririz diyorlar. Ancak telefonu alırken de bir belge imzalatıyorlar. Eğer onu imzalamazsanız telefonuda vermiyorlar. Böylece tüketici hakem heyetine gitmenin yolunu kapatıyorlar.
Telefonu Nokia share den almadım. Yeni IMEI li swap telefonu alınca her hakkımı kaybetmek istemiyorum.
Bunun için;
1. Fatura bedelini istiyorum. Ne yapabilirim?
2. SWAP telefonu gördüm kapakları değişmiş, sıfır jelatinliydi. Merak ettiğim swap telefonlar sıfır telefon mu? Yoksa tamir görmüş telefon mu?
3. Telefonun fatura, kutu vs. her şeyi mevcut ama garanti belgesini bulamıyorum sorun olur mu?
4.Telefonu aldığım dükkân kapanmış veya taşınmış bilmiyorum.
5. Üçüncü hatayı telecervise’in netteki sayfasından IMEI’im ile sorguladığımda bu hatayı orada görüyorum. Bir geçerliliği var mıdır?
Tüm bunlar ile tüketici hakem heyetine gideceğim ama onlarda üçüncü arıza kaydı olmadığı için sallamayacaklar…
Yukarıda yazdıklarımla ilgili olarak yardımcı olursanız çok sevinirim.