Uydumarket Banner  

Gösterilen Mesajlar: 16 mesajdan 1 ile 16 arası

Konu: adaptör garanti de değilmiş

  1. #1
    Senior Member
    Giriş Tarihi
    02-08-2005
    Mekan
    06 Ankara
    Mesajlar
    559
    Üye No
    122254

    adaptör garanti de değilmiş



    arkadaşlar 21 Nisan 2007 tarihinde dijitalborsa dan orjinal DM600 satın aldım, o zaman cihaz yeni çıkmıştı zaten, 2-3 gün sonra adaptör ve cihaz arızalandı, götürdüm adaptörlerde bir problem varmış ve cihaza da zarar veriyormuş o zaman değiştirildi ve bana yeni cihaz ve adaptör verildi. eski adaptör 2.5 Amper akım verebilen bir adaptördü ama yenisinde 2.0 Amper verebilen bir adaptör verdiler. Ben problem olmasın bu cihaza disk falan da takılabiliyor dedim, belki karşılayamaz 2.0 Amper lik adaptör dedim ama problem olmayacağını söylediler, ve 1 yıldan fazla bir süredir de problem olmadı.. 2 gün önce adaptör bozuldu, aslında ben cihaz bozuldu zannettim ama elimde external 3.5" disk sürücüyü besleyen 2.0 Amper lik SMPS adaptör var onu takınca receiver çalıştı.. receiver ın çalıştığına çok sevindim ama bir yandan da adaptör ün bozulmuş olmasına üzüldüm. malum dijital borsanın insafına kalmak istemiyorum, daha önce arkadaşların yaşadıkları problemler forumda var zaten, merak eden araştırıp okur..

    Bugün öğleden sonra dijitalbosa yı aradım ve durumu anlattım, adaptörün garanti kapsamında olmadığını söylediler, yeni adaptörün fiyatının da 35 YTL olduğunu söylediler.. ayrıca kumandasının da garanti kapsamında olmadığını söylediler.. sadece receiver ın kendisi garanti kapsamındaymış, adaptör, kumanda vs. garanti kapsamında değilmiş... hatta işin komik tarafı "almanya da da böyleymiş.." çocuk kandırıyorlar ya.... kendileri almanya da olsa ...

    elimde şu an cihazın faturası her birşeyi var, cihaz zaten orjinal cihaz, hatta cihazın altında ve kutusunun üzerinde de karadag ın "KA" hologram ı var (dijitalborsa o zamanlar hem karadağ ile hem de kayacenter ile paslaşıyordu). ama durumlar anlattığım gibi..

    ben buradan herkesi uyarıyorum, yeni alet/edevat alacak arkadaşlar gerekiyorsa faturanın üzerine ürünün tüm parçalarının garanti kapsamında olduğunu yazdırıp imzalatsınlar. aslında biliyorum bunlara gerek yok, kanunen firmanın her türlü sorumluluğu alması gerekiyor ama bu insanlarla muhatap olmak istemiyorum..

    hatta artık hiç bir cihazı orjinal cihaz olarak almak gelmiyor içimden, bende 1 tane de klon dm500 var ve 8 aydır o da çalışıyor (db dan almadım onu), hiç bir problemi yok.. aslında ülkemizdeki duruma bakınca orjinal cihaz da alsak klon cihaz da alsak değişen çok birşey yok, işi hukuki boyuta getirecek olsak ülkemizde adalet in hangi hızda işlediği belli ve 15-20 YTL lik adaptör için (db 35 e satıyor ama o fiyat etmez) o süreç ile uğraşacak vaktim ve sabrım şu an yok.. klon cihaz alıp bozulana kadar kullanmak ve bozulunca da çöpe atmak ya da yedek parça yapmak daha cazip hale geliyor ama klon cihaz da alsam db den almayacağım kesin..

  2. #2
    Average Member
    Giriş Tarihi
    12-11-2006
    Mekan
    Türkiye Dışı / Other Country
    Mesajlar
    408
    Üye No
    282964

    sadece turkiyeye mahsus degil avrupadada ayni durumlar oluyor.
    bende iki ornegi var neyse uzun konular bunlar urun alirken biraz da risk var bunu kabullenmek lazim.

  3. #3
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    10-03-2004
    Mekan
    35 İzmir
    Yaş
    43
    Mesajlar
    13,690
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    6441

    Derhal tuketici derneklerine basvurun, hakkinizi arayin. Ben kanunlari tam olarak bilmiyorum ama benim mantigim kesinlikle kumandanin ve adaptorun de garanti kapsaminda olmasi gerektigini soyluyor. Garanti belgesi uzerindeki maddeleri dikkatlice okuyup bizimle paylasabilir misiniz?

  4. #4
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    01-10-2007
    Mekan
    10 Balıkesir
    Mesajlar
    1,469
    Kan Grubu
    AB Rh ( + )
    Üye No
    386695

    Garanti belgesi ve fatura ile tüketici hakem heyetine gerekirse tüketici mahkemesine başvurunuz.Kesin çözüm olacaktır.
    Ayrıca sorununuzu sikayetvar.com ada yazarsaınız birçok kişi faydalanmış olur.
    Düzenleyen wegburak_3081 : 18-06-2008 at 09:34 Sebep: adres

  5. #5
    Honorary Moderator
    Giriş Tarihi
    16-11-2003
    Mekan
    19 Çorum
    Mesajlar
    6,148
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    15

    hakkınızı arayın başvurular için hukuki bilgi lazım olursa bana PM ile ulşabilirsiniz bu konuda baya tecrübe edindik sayelerinde

  6. #6
    Banned Member
    Giriş Tarihi
    13-12-2006
    Mekan
    17 Çanakkale
    Yaş
    41
    Mesajlar
    10,246
    Kan Grubu
    B Rh ( + )
    Üye No
    296545

    evet olay gene aynı digitalborsanın bi kazığı daha yaws benim bildiğimde adaptor ve kumandada garanti kapsamında olması lazım adaptoru geçtik kumanda kullanıcı hatası olmadıktan sonra mesela kumandayı kırıp dokmedikten sonra garanti kapsamındadır ben böle biliyorum dündar hocam bu konuda ne yapılması gerekıyor sizin başinizdan böle bir olay geçmişti

  7. #7
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    28-09-2006
    Mekan
    34 İstanbul
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1,035
    Üye No
    267547

    kumanda sarf malzemesi garanti kapsamında olmaz demişlerdi banada kumandam bozulunca :(

  8. #8
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    01-10-2007
    Mekan
    10 Balıkesir
    Mesajlar
    1,469
    Kan Grubu
    AB Rh ( + )
    Üye No
    386695

    Bu konuda tecrübe edinmiş kişilerden yorum bekliyoruz başına olay gelen arkadaşta hakkını arasın ve lütfen bilgi versin.

  9. #9
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    19-06-2004
    Mekan
    38 Kayseri
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1,660
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    17350

    ürünün çalışması için gerekli olan her parçası cihazın kendisi kanunen garantili olmak zorundadır.

  10. #10
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    18-03-2005
    Mekan
    54 Sakarya
    Yaş
    55
    Mesajlar
    1,796
    Kan Grubu
    0 Rh ( + )
    Üye No
    84120

    bence mantıklı adaptörün garantiye sokmamak lazım

  11. #11
    Member
    Giriş Tarihi
    07-09-2007
    Mekan
    34 İstanbul
    Yaş
    50
    Mesajlar
    139
    Üye No
    379950

    selam arkadaslar;
    sizde herşeyi çok büyütüyorsunuz bence. ne olacak arkadas parasını verip bir adaptör daha alsa ??? Bu şekilde hem adaptör sektörü gelişir hem de diğer müşteriler bundan ders çıkararak adaptörlerine daha iyi davranırlar. Diğer yandan sözkonusu firmadan adaptör alınması durumunda yetkili ithalatçı firmanın satışları artıp kar'ı yükseleceğinden belki de olmayan müşteri ilişkileri departmanlarını da geliştirirler.
    şaka bir yana geçmiş olsun arkadasım umarım biran önce mahduriyetin giderilir..

  12. #12
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    01-10-2007
    Mekan
    10 Balıkesir
    Mesajlar
    1,469
    Kan Grubu
    AB Rh ( + )
    Üye No
    386695

    @malibuman ilk cümleleri okuduğumda baya kızmıştım ama şaka yaptığını tabiki okudukça anladım.

    Bu mesele bence para veya alıp almama meselesi değil buradaki çarpıklığın giderilmesi.

  13. #13
    Senior Member
    Giriş Tarihi
    17-02-2004
    Mekan
    67 Zonguldak
    Yaş
    41
    Mesajlar
    774
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    2969

    zaten adabtor ve kumanda garantiye girmez
    bu açıktır zaten
    satıcının bu durumda ne yapması lazımkı

  14. #14
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    23-09-2004
    Mekan
    55 Samsun
    Mesajlar
    1,318
    Kan Grubu
    0 Rh ( + )
    Üye No
    30295

    arkadaşlar satıcı firma için tabiki bu durum garanti kapsamaında değildir.harici ürünler.siz ismi lazım değil en büyük firmadan bi tv aldığınzı düşünün.3 gün sonra kumanda bozuldu.aldığınız yere getirdiniz.size ne diyecektir aldığınız yer.servise getir(buda iyi ihtimal) yada kumanda bu garantisi olmaz diyecektir.bu sözlerimden anlamanız gereken satıcı firmayı karalamak yerine işin gerçeğini öğrenmek için servisi ithalatcıyı aramak gerektiği inancındayım.ki değişeceğine de inanıyorum ithalatcının arızalı olan adaptörü.bence direk ithalatcı firmayı arayın işin aslını öğrenin...

  15. #15
    Member
    Giriş Tarihi
    16-09-2006
    Mekan
    20 Denizli
    Mesajlar
    238
    Kan Grubu
    0 Rh ( - )
    Üye No
    262529

    satıcı firma ne yapsın ki bu durumda aldıgınız ürünün garanti belgesinde ithalatcın adresi yazar ararsınız ithalatcı firmayı sorarsınız niye garanti girmiyormuş

    satan arkadaş neyapabilir bu konuda anlamadım Bİr Camaşır makineniz arızalandında yetkili servisine mi gidersiniz Yoksa aldıgınız satıcı yamı

    Gecen sene Laptopuma PCA tv kartı aldım carfurdan tv kartı 1 ay sonra arıza yaptı gittim aldım bölüme sordum telefon numarası verdiler ilgilenmediler bile ne yani şuan carfurmu uckatcı oluyor

  16. #16
    Honorary Moderator
    Giriş Tarihi
    25-01-2004
    Mekan
    06 Ankara
    Yaş
    64
    Mesajlar
    25,021
    Kan Grubu
    0 Rh ( + )
    Üye No
    775

    Adaptörünüzü tutanakla kataloğunda belirtilen servise teslim ediniz. Eğer garanti kapsamı dışında ise bunun yazılı belgesini isteyiniz. Eğer garanti kapsamında ise kanuni süresi içinde tamirini veya değiştirilmesini takip ediniz.
    Sonuç olumsuz olursa yine belgelerinizle tüketici heyetine başvurunuz.

    Cihazın Karadağ hallogramı taşıması bu süreci değiştirmez. Aynı süreç fason cihazlar içinde geçerlidir.

    Konunun başka noktalara çekilip yanlış tartışmalara yol açmaması için konu kapatılmıştır.


Gönderme Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuda cevap yazamazsınız
  • Eklenti yapamazsınız
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
  •  
  • BB Kodları Açık
  • Smiley'ler Açık
  • Resim Kodları Açık
  • Video Kodları Açık
  • HTML Kodları Kapalı