Uydumarket Banner  

Gösterilen Mesajlar: 19 mesajdan 1 ile 19 arası

Konu: F2007 huzurlarınızda 14.01.2007

  1. #1
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    18-02-2005
    Mekan
    35 İzmir
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4,024
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    74373

    New Icon14 F2007 huzurlarınızda 14.01.2007




    F2007, Ferrari takımının Formula 1 şampiyonalarında yarışmak üzere ürettiği 53. tek koltuklu yarış aracı niteliğinde. Takım içinde 658 olarak anılan proje, Scuderia'nın 2007 için öngörmüş olduğu bazı teknik düzenlemeleri de yansıtıyor. Bu kapsamda, bilhassa güvenlik alanında yapılan güncelleştirmelerle, aracın önden ve arkadan alacağı darbelere karşı çok daha dayanıklı olması sağlandı.

    Bunun için de bu bölgede kullanılan malzemelerin arasına güçlü ve sert metalik maddeler yerleştirildi. Bu modifikasyonlar, doğal olarak aracın ağırlığında da, 10 kiloya yakın bir ağırlık artışı meydana getirdi.

    F2007'nin şasisi, 248 F1 ile kıyaslandığında önemli ölçüde modifiye edilmiş. Dizayn da, yeni ön süspansiyonu araca uydurabilmek maksadıyla revize edilmiş. Bu alanda bilhassa aerodinamik açıdan yapılan değişiklikler göze çarpıyor. Aracın yan bölgelerinde ve açılan aksamında da aynı şekilde yenilemeler söz konusu. Gövde üzerinde yer alan radyatör çıkışları ile motorun hava girişlerindeki yenilikler dikkat çeken diğer hususlar. Aracın dingil aralığı mesafesi de, selefinden daha uzun tutulmuş





    Aracın arka kısmı daha dar. Bu da, bu yıl yine karbondan üretilecek olan vites kutusu açısından bir avantaj sağlamış. Arka süspansiyon 248 F1'de yer alan sisteme benziyor. Bu kısımda, aracı optimum mükemmellikte kullanabilmek için bir dizi düzenlemeye gidilmesi de gündemden düşmüş değil. Ön ve arka aerodinamik aksamın da Dünya Şampiyonası başlamadan önce değiştirilmesi düşünülüyordu. Arkayı gösteren dikizlerin pozisyonu ile egzos sistemi 2006'ya göre değişmemiş.

    Yeni düzenlemeler istikametinde bu sene zorlayıcı bir şekilde sisteme dahil olan diğer durumlardan da, tek tip motor yapısı özelliği. Bu sebeple, 056 motoru yer işgal etmeye ve uzunlamasına monte edilmeye devam edecek. Yönetmelikte yasaklanan durumlar ışığında, bahsedilen şu modifikasyonlar motora eklenmiş durumda.

    Ateşleme ünitesi, valfler ile giriş ve egzos ünitelerinin tamamı, aracın tork kabiliyetini optimum seviyeye çıkarmayı, yani motora 19.000 rpm devir limitini devirme kabiliyetini vermeyi hedeflemiş. Piston, biyel ve piston havalandırma jetleri ile, araç 19.000 rpm devirde seyrederken sahip olunabilecek en iyi güvenlik seviyesi düşünülmüş. Likit sistemler (su, yağ ve benzin) ve bunların bileşenleri ile de 056'nın yeni araca entegrasyonu konusunda kusursuz bir pozisyon sağlanmak istenmiş.

    Aracın bütün dizayn ve geliştirme evresinde, teknik ekip çok önemli bir rol üstlenmiş. Bu safhada Shell benzin ve yağ konusunda, Fiat Araştırma Merkezi simülasyon sistemlerinde, Brembo ise fren sistemlerinin gelişimi hususunda çok önemli görevler icra etmiş. Şimdi denebilir ki, bütün bu gelişimlerle yeni araç eskiye nazaran optimize olmuş durumda. Güvenlik, kalite ve performans, tüm zamanların hemen hemen en üst seviyesinde.

  2. #2
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    18-02-2005
    Mekan
    35 İzmir
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4,024
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    74373

    Costa: 'F2007 geliştirilmiş bir araç'

    Ferrari'nin şasi departmanının başında bulunan Aldo Costa, yeni F2007'nin geçen sezonda kullanılan aracın geliştirilmiş versiyonu olduğunu söyledi. Ferrari'de teknik direktör Ross Brawn'ın yerini alan Costa, buna karşın İtalyan ekibinin F2007 ile, geçen sezona kıyasla değişik bir yaklaşım sergilediğini belirtti.

    Bu yıl kullanılacak aracın daha muhafazakar bir yaklaşımla tasarlandığını belirten Costa, geçen sezon son 5 yarıştan 4'ünü kazandıklarını belirterek, "Proje metodolojisi ve aracın geliştirilmesi, devamlılık esas alınarak gerçekleştirildi" dedi.

    Costa, "Aerodinamikler tümüyle yenilendi. Özellikle de ön süspansiyon ve ana şasi üzerindeki hava girişleri. Ayrıca vites kutusundan maksimum fayda sağlamak için arka aks daha dar ve sivri" dedi.

    Yeni lastikler göz önüne alınarak süspansiyonun revize edildiğini belirten Costa, vites kutusunda da, vites değiştirme sırasında oluşan zaman kaybının önüne geçmek için yeni bir sistem bulunduğunu kaydetti. Costa, "Bu sistem sayesinde vites değiştirme zamanı kısaltılıyor ve tüm vitesler için, her şartta çalışıyor" dedi.

    Radyatörün meyil ve yerleştirilmesinin de modifiyeden geçtiğini vurgulayan Costa, F2007'nin 2006 aracıyla aynı kanatlara sahip olduğunu söyledi. Bununla birlikte sezonun açılışının ardından kanatların geliştirileceğini, bunun sadece geçici versiyon olduğunu belirtti.

    Bu arada F2007, Fiorano'da ilk kez pistlere çıkacak.

  3. #3
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    18-02-2005
    Mekan
    35 İzmir
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4,024
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    74373





    Formula 1 Dünya Şampiyonası tarihindeki 53'üncü Ferrari bugün Maranello'daki fabrika içersinde yapılan törenle yüzünü gösterdi. Yeni otomobil için Ferrari isim değişikliği yaptı: F2007.

    Scuderia Ferrari'nin 2007 otomobili "F2007"'nin örtüsü bugün öğleden sonra Maranello'da, fabrika içersindeki doğal ortamda düzenlenen bir seremonide kaldırıldı. Geçen yılki otomobile daha öncekilerden farklı olarak 248 F1 adı verilmişti. Bu yıl Ferrari'nin tekrar eski isim sistemine döndüğü gözlendi. Fabrikada adı "Proje 658" olan F2007'nin yeni sezon kuralarına uygun olarak hazırlandığı ve ilk kez yapılan bir uygulamayla, kokpit içersinde pilot koltuğunun her iki yanda kompozit malzemeden üretilen malzemenin kullanımıyla, yanal korumanın daha da arttırıldığı kaydediliyor. F2007'nin şasisi, 2006 otomobili 248 F1'e oranla ciddi ölçüde modifiye edildi. Otomobilin dizaynı, yaratıcı bir konseptin ürünü olan yeni bir ön süspansiyon sistemi için revize edildi. FIA kuralları çerçevesinde tasarlanan ve üretilen sistemin mükemmel bir aerodinamik özelliği olduğu belirtiliyor. F2007'nin ilk pist testi ise bugün Felipe Massa tarafından yapıldı.

    F2007'de "devrim yaratacak" ön süspansiyon

    Ferrari teknik ekibi F2007'nin, "devrim yaratacak" deyimini kullandıkları yeni bir ön süspansiyon sistemi olduğunu belirtti ve en önemli özelliğinin ise, sıfır omurgaya sahip olduğunu kaydettiler. Ferrari tasarımcıları ve mühendisleri F2007'ye, sezon öncesi yaygın olan teknik görüşe karşın, sıfır omurgalı bir ön süspansiyon yerleştirdiler. Üst "Wishbone"lar geçen yılkine oranla daha kalın ve boyutlarının da farklı olması sonucu, altta yer alan wishbone daha ince ve daha geride yer alıyor.

    Massa: Yeni otomobil bir harika"

    Michael Schumacher sonrası yeni yaşama merhaba diyen Scuderia Ferrari'nin, 2007 otomobili F2007'nin bugünkü fabrika lansmanında bulunan ve yarın ilk resmi testini yapacak olan Felipe Massa, "mükemmel bir otomobil" yorumunu yaptı. Massa lansmanda şu kısa açıklamayı yaptı: "Otomobil bir harika ve kokpite oturmak için kendimi zor tutuyorum. Geçen yılki otomobile göre çok farklı özellikleri var. Kesin fikirlerimi sanırım yarınkiilk testten sonra daha iyi belirtirim" dedi.




  4. #4
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    18-02-2005
    Mekan
    35 İzmir
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4,024
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    74373

    Yeni Ferrari pistte

    Ferrari'nin yeni aracı F2007 dün yapılan tanıtımın ardından bu sabah Fiorano pistinde ilk kez piste çıktı. Havanın hafif sisli olduğu Fiorano pistinde Felipe Massa F2007 ile ilk turu saat 10.00'da attı. Massa, takımın esas testleri başlamadan önce kendisi için alıştırma niteliğinde bazı deneme sürüşleri planlandığınıda belirtti. Brezilyalı pilot attığı turun ardından yeni aracın geçen seneye göre daha hırçın olduğunu söyledi.

    "Bu araç çok iyi ve 2006 yılında kullandığım araca göre çok ince detayları var, ön süspansiyon ve difransiyel sistemi bunlardan bir kaçı. Düşüncelerim pozitif yönde ve başlangıç için kendimi iyi hissediyorum."

    Massa'nın takım arkadaşı Kimi Raikkonen testlere geçen yılın aracı ile başlayacak

  5. #5
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    18-02-2005
    Mekan
    35 İzmir
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4,024
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    74373

    bunlarda saat 10,30 gerçekleşen f2007 nin ilk yol testinden kareler

  6. #6
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    18-02-2005
    Mekan
    35 İzmir
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4,024
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    74373

  7. #7
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    18-02-2005
    Mekan
    35 İzmir
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4,024
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    74373

  8. #8
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    18-02-2005
    Mekan
    35 İzmir
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4,024
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    74373

  9. #9
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    18-02-2005
    Mekan
    35 İzmir
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4,024
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    74373

  10. #10
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    18-02-2005
    Mekan
    35 İzmir
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4,024
    Kan Grubu
    A Rh ( + )
    Üye No
    74373

  11. #11
    Banned Member
    Giriş Tarihi
    02-05-2004
    Mekan
    59 Tekirdağ
    Mesajlar
    5,252
    Üye No
    12707

    f2007'den beklentilerim büyük...bir de kimi'den...umarım ferrari koltuğu ona yakışır...

  12. #12
    Advanced Member
    Giriş Tarihi
    23-09-2004
    Mekan
    07 Antalya
    Mesajlar
    3,931
    Üye No
    30166

    kimi ve ferrari bu sene iyi iş çıkaracak..

  13. #13
    Banned Member
    Giriş Tarihi
    02-05-2004
    Mekan
    59 Tekirdağ
    Mesajlar
    5,252
    Üye No
    12707
    Düzenleyen SatelliteHero : 09-02-2007 at 18:43

  14. #14
    Banned Member
    Giriş Tarihi
    02-05-2004
    Mekan
    59 Tekirdağ
    Mesajlar
    5,252
    Üye No
    12707

  15. #15

  16. #16

  17. #17

  18. #18
    Banned Member
    Giriş Tarihi
    28-06-2004
    Mekan
    Türkiye Dışı / Other Country
    Yaş
    36
    Mesajlar
    4,150
    Kan Grubu
    0 Rh ( + )
    Üye No
    18063

    ferrari hep iyi arac uretiyor
    benim en buyuk favorilerimdendir bunyil

  19. #19


Gönderme Kuralları

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuda cevap yazamazsınız
  • Eklenti yapamazsınız
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
  •  
  • BB Kodları Açık
  • Smiley'ler Açık
  • Resim Kodları Açık
  • Video Kodları Açık
  • HTML Kodları Kapalı